keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Design-museon työpaja 1

Ensin Alejandro näytti, mitä soittimia hän on tehnyt mm. munaleikkurista.
Eilen me olimme Design museossa. Design museo on Helsingissä. Me tapasimme klo 11.30 rautatietorilla. Minä olin myöhässä 2 minuttia. Kristina ja Anastasia olivat myöhässä 20 minuttia. Minä ja Andres menimme Mcdonaldsiin ostamaan kahvia. Sitten me kävelimme Design museoon. Me teimme instrumentteja. Meidät opetti Alejandro. Hän on kolumbiasta. Hän on opiskelija (?). Siellä oli tosi mukavaa. Alejandrolla oli instrumentteja mitä hän oli valmistettu itsen. Yksi oli kuin sähkökitara mutta se oli pienempiä. Toinen oli kuin pieni tietokone tai pieni piano. Ne instrumenttit olivat kivat. Meidän pitäisi tehdän itse instrumentteja. Me menemme sinne takaisin torstaina. Me saimme kotiin klo 15.30. Minä haluan mennä takaisin sinne.

Mikko



Saimme soittaa soittimia ja liitimme ne myös Alejandron tekemään kaiuttimeen.
Eilen me olimme Design-Museossa. Se on Helsingin kaupungissa. Minä tulin kaupungiin busilla. Me odotimme 20 minutia koska kaksi luokkatoveria oli myöhössö. Sitten me kävelimme Design-Museoon. Ulkona oli todella kylmä. Kun me olimme Design-Museossa meidän opettaja antoi meille mansikka ja suklaa myslipatukka. Meillä oli yksi toinen opettaja jonka nimi on Alejandro. Me teimme musiikkia. En ymmäränyt miten kaikki toimii. Alejandro naytää meille paljon asioita mitä hän oli itse tehnyt. Kaikki asiat mitä hän näytä meille olit musiikia tavarat. Alejandro on kotoisin Kolumbiasta, Etelä-Amerikasta. Hänen ammati on musiikia. Siellä oli hauskaa ja vähän mukavaa. Halusin mennä kotiin koko ajan, mutta sitten meni päivä hauskasti sitten halusin olla täälä. Eilen minä opsikelin siellä paljon asioita. Yksi asia oli että musiikia soittimia on helppo tehdä. Kun Alejandro halusi että kaikki ovat hiljaa ja kuuntelevat koska hän nauhoittaa meidän ääniä. Kaikki opiskelijat eivät olleet hiljaa, he huusivat ja puhuivat koko ajal pääle. Oli todella hauskaa, tylsää ja kivaa.

Andres

Eilen menimme design-museoon. Aamulla klo 11:30, meillä pitää tavataa asemalla. Mutta minä ja Anastasia olimme myöhässä. kun me olimme design-museossa me tapasimme Alejandro. Hän on kotoisin Kolumbiasta, Etelä-Amerikasta. Hän ammatti on muusiikkia. Hän tekee sähköiset soittimet. Kun me tulimme, hän kysyi jokailta nimeä ja mistä olemme tullut. Oli mielenkiintoista, mutta ei kaikki muusiikkia äänet ei ollut miellyttävä. Olen oppinut, että ihmistä voi mennä kautta sähköä.

Kristina


Oppilaat saivat tutustua erilaisiin tapoihin tehdä soundeja.

Eilen klo 11:30 olimme Designmuseon. Joka sijaitsee osoitteeseen Korkeavuorenkatu 23. Tapasimme rautatientori. Minä Kristinan kanssa olimme myöhässä 15-20 mituuttia, olin häpeissäni. Ei ole kauan mennä. Siellä tapasimme Alejandro. Hän on kotoisin Kolumbiasta, Etelä-Amerikasta. Alejandro toimi muusikko. Pidin siitä Designmuseossa, minua hyvin paljon toivonut. Eilen huomasin, että äänet voivat julkaista paitsi työkaluja. Museossa erilainen muotoilu heiman oudolta esineitä. silti olimme tallennuksen äänensä tehdä kuvio metalli hauhat, se oli hauskaa ja mielenkiintoista. Minä sanoin: "Olen Anastasija" :). Vuodesta museo menimme klo 15:40. Sanoimme hyvästit Paula uja meni rautatientori. 

Anastasia



Jokainen teki oman sound-alustansa sekä äänitti oman äänen, joka
kuului tietokoneelta, kun omaa alustaa painoi sormella.
Me olimme eilen desigmuseossa. Me menimme junalla. Sitten kävelimme. Me kuuntelesime  musikia ja päätimme mikä musiikkia on hyvä tai huono. Vielä mies näytas kaikille mitä hän on tehnyt. Sealä oli paljon mitä hyvää. Seallä oli asja mitä tekee hääli kun valo meni lampun. Veilä Alejandro sanos että  me voime tehdä musiikkia joka paikassa. Pöydän päällä, kehan päällä ja paljon muuta. Me veillä tallennettusimme meidän hääli. Sitten hän pani meidän hääli tietokoneen. Me panimme rautaa paperiin ja kun me yritämme siten tietokone sano meidän hääli. Meidä opetti mies. Hänen nimi oli Alejandro. Hän oli columbialainen. Hän oli asunut Suomessa 4 vuotta. Hän ei puhunut suomen kieltä tosi hyvä. Sealä oli mukava. Siksi seallä oli hyvä vessa ja oli seallä hilpeä. Minä oppiskelesi etta musikia on hyvä
 
Mark
 

Eilen menimme Design-museossa. Me tapasimme kaupungin keskustassa. Sitten me kävelemme. Me tapasimme Alejandro. Hän on kotoisin Kolumbiasta, Etelä-Amerikasta. Hänen ammatti on muusiko. Hän tekee soittimia. Se on epätavallista soittimia. Tämän sähköiset soittimet. Sitten me puhuimme keitä me olemme. Hän kirjoitti ylös kaikki. Sitten kuuntelimme musiikkia. Hän näytti meille hänen soittimia. Me soitamme heille. Sitten teemme kuva metalliliuskan ja kytkeä pieni tietokone. Me klikkaamme kuvia ja musiikkia soitetaan. Nauhoitimme meidän ääniä. Minä sanoin: ” Merry Christmas”. Me tulemme torstaina. Pidin siitä.

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti